.

.

امروز، 14 بهمن ماه 1397، که در حدود سه سال و هشت ماه از تاسیس این تارنما گذشته است، تعداد بازدیدکنندگان آن از مرز نیم میلیون نفر عبور کرده و  نوشتارهای آن بیش از یک میلیون بار مورد بازدید قرار گرفته است.

.

نمودار رشد بازدیدها از این تارنما در طول زمان
دریافت

.

هنگامی که در خرداد ماه 1394 تصمیم گرفتم این سایت را راه‌اندازی کنم، هیچ تخمین و تصوری از چند و چون اقبال خوانندگان از آن نداشتم و تیری بود در تاریکی، با هدف انتقال اطلاعات، دانسته‌ها و کنجکاوی‌های این دوستدار قدیمی الکترونیک که به نسل پدربزرگ‌ها تعلق دارد، به نسل جوان امروز.

به ویژه، در معرفی این تارنما و به دنبال نام آن، عبارت «الکترونیک و انسان» را انتخاب کردم، زیرا برایم بیش از هر چیز ثبت کردن تاریخچه‌ی الکترونیک در ایران اهمیت و موضوعیت داشت. در این مسیر تلاش کرده‌ام تا جای ممکن از زبان خودِ پیش‌کسوتان الکترونیک در ایران، این روند را بیان کرده و ثبت و ضبط کنم. عقیده دارم خوب است، و چه بسا ضرورت دارد که نسل «الکترونیکی»های امروز آگاهی کاملی از  این داشته باشند که چه افراد و موسساتی در پایه‌گذاری و رشد و گسترش الکترونیک در ایران نقش داشته‌اند. خوب است بدانند که تحت چه شرایطی، چه مسیری تا امروز پیموده شده که ما اینک در رشته‌ی الکترونیک در این نقطه از لحاظ علمی و فنی ایستاده‌ایم.

در این مسیر، به مرور از همکاری تعدادی از دوستان قدیم و همراهی آشنایانِ تازه برخوردار شدم که با سخاوت‌مندی مطالبی را برای درج در اختیار این تارنما قرار دادند.

این یادآوری را به منظور سپاس‌گزاری از همه‌ی خوانندگان و همراهان گرامی آوردم و امیدوارم این سایت در ادامه‌ی راه از یاری و حمایت و همکاری بیش‌تری برخوردار گردد و در رسیدن به هدف خود موفق‌تر از پیش عمل کند.

فرزاد ر.د.

.

.

مطالب مرتبط:

.

.