.

.

از سیم لاکی ها در پیچیدن انواع سولنوئیدها، آهنرباهای برقی و الکتروموتورها استفاده می شود. در پیچیدن  ترانسفورمرها نیز، چه آنها که در منابع تغذیه و مدارهای صوتی مورد استفاده قرار می گیرند، و چه آنهایی که در مدارهای فرکانس بالا کاربرد دارند، از سیم لاکی بهره گیری می شود. سیم لاکی در ساخت تعدادی از افزاره های برقی و الکترونیکی مانند رله ها، کنتاکتورها، شیرهای برقی (Electro valve) ، حساسه های القایی و غیره نقش اساسی ایفا می کند.

.

برخی کاربردهای سیم لاکی

.

در کشور ما سیم های لاکی همیشه با قطر آنها شناخته می شوند، اما گاهی در سایت ها و نشریات آمریکایی و انگلیسی این سیم ها با یک «نمره» معرفی می شوند که معمولاً باعث سردرگمی خواننده می شود و همیشه این پرسش را به وجود می آورد که این نمره سیم دارای چه قطری است؟

در اینجا جدول هایی را تقدیم کرده ایم که در آنها قطر نمره سیم های انگلیسی یعنی BWG=British wire gauge و نمره سیم های آمریکایی یا AWG=American wire gauge ارایه شده است.

.

جدول راهنمای قطر نمره سیم های آمریکایی

.

جدول راهنمای قطر نمره سیم های انگلیسی

.

   

مطالب مرتبط:

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2016-01-27 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.