.

.

سال‌ها پیش چند ماشین سوراخ‌کاری فیبر مدار چاپی ساخته‌ام که با آن‌ها می‌توان فیبرهای مدارچاپی را با دقت بسیار زیاد در مدت زمان بسیار کوتاه سوراخ زد. یک فشار ناچیز انگشت تنها چیزی است که برای فرمان این ماشین لازم است، بنابراین سوراخ‌کاری با این ماشین خسته‌کننده نیست و بازده و سرعت عمل بسیار بالایی دارد.

.

یک ماشین سوراخکاری دقیق و سریع و آسان

.

زمان سوراخ‌کاری با ماشین من برای تعداد سوراخ مساوی کمتر از یک دستگاه مته‌ی حرفه‌ای با میکروسکوپ هدف‌یاب و سامانه‌ی حمله‌ی مته از زیر ساخت یک شرکت معروف تولید‌کننده‌ی دستگاه مته‌کاری مدار است.

راهنمایی دریل به سمت کار به دقت توسط یک ساز وکار ساده‌ی «همرو بر» (متوازیالاضلاع) الاستیک که شامل دو باریکه از جنس ورق فایبرگلاس می‌باشند، ساخته شده است. این ساز و کار سایش و فرسایش بسیار کم و دوام بسیار بالایی دارد که هزینه‌ی استفاده از آن را پایین نگه می‌دارد.

عکس‌ها گویای چند و چون اجزا و قطعات این ماشین مته هستند. این دستگاه می‌تواند فاصله‌ی سرمته را از روی کار از نظر ارتفاع تنظیم کند تا فقط به یک فشار کوچک انگشت برای سوراخکاری نیاز باشد. من نوک سرمته را حدود 2 میلی‌متر بالاتر از صفحه مدار قرار می‌دهم. با این روش، نقطه‌ی مته‌زنی نیز می‌تواند به راحتی هدف‌گیری شود.

همه‌ی جزییات را می‌توان در تصاویر یافت و در صورت لزوم متناسب با شرایط مورد نظر خود آن‌ها را تغییر داد و سازگار کرد.

دریل به کمک یک «بست آویز روکش‌دار» که از فروشندگان لوازم لوله‌کشی، متناسب با قطر بدنه‌ی دریل، خریداری می شود، به بقیه‌ی اجزای پایه محکم می‌شود. سطح داخلی قسمت لوله‌گیر این بست‌ها دارای یک پوشش لاستیکی است که هنگام سفت کردن دریل به بدنه‌ی پلاستیکی آن فشار زیاد و آسیب وارد نمی‌کند. در مُهره‌ی روی بست آویز یک پیچ کوتاه می‌بندیم تا طول و برجستگی کافی و مطمئن برای ضربه‌ی انگشت بر روی آن بوجود آورد.

.

ساز و کار فنر همرو بر با استفاده از دو باریکه ی فایبرگلاس ساخته می شود

.

پایه ی دریل از قطعات پروفیل و شمش آلومینیوم ساخته شده و با پیچ و مهره نصب شده اند

.

دریل و پایه‌ی آن و ساز و کار همرو بر روی یک صفحه از جنس فیبر استخوانی با ضخامت حدود یک سانتیمتر و به ابعاد تقریبی 30 در 35 سانتی‌متر نصب می‌شوند. فیبر استخوانی را از فروشندگان لوازم الکتریکی و تابلوسازهای برق بخرید. مقدار فشار فنری ساز و کار همرو بر با طول و عرض باریکه‌های فایبرگلاس تعیین می‌شود و با آزمایش و خطا، با توجه به وزن دریل، انتخاب و تنظیم می‌گردد. این باریکه‌های فایبرگلاس را می‌توان از خرده ریزهای دم‌قیچی تولیدکنندگان فیبر مدار چاپی خرید یا هدیه گرفت.

.

.

مطالب مرتبط:

چند نکته در طراحی فیبر مدار چاپی

تعیین پهنای مسیرهای مسی روی فیبرهای مدار چاپی

یک روش ساده و دقیق برای چاپ فیبر مدار چاپی
مواد ترکیبی نوین برای ساخت فیبرهای مدار چاپی

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2021-01-05 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.