.

.

انواع پرمصرف «کابل‌های هم‌محور» یا «کابل‌های کواکسیال» که در تجهیزات فرکانس بالا و دستگاه‌های اندازه‌گیری در این فرکانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در جدول زیر دیده می‌شوند. در این جدول مشخصات امپدانسی، ابعاد فیزیکی و نوع ماده‌ی عایق به کار رفته در کابل، به همراه نام‌گذاری آن‌ها در استانداردهای آمریکایی و آلمانی داده شده‌اند.

.

انواع پرمصرف کابل‌های هم‌محور

جدول مشخصات فنی و فیزیکی کابل های هم محور پرمصرف همراه با نام گذاری بین المللی آن ها

.

برچسب مادهی عایق (Material Label)

در ساخت کابل‌های هم‌محور از مواد پلاستیکی خاصی که دارای ویژگی‌های دی‌الکتریکی ممتازی هستند، به عنوان ماده‌ی عایق میان سیم مغزی و پرده‌ی محافظ (زره) کابل استفاده به عمل می‌آید. نوع این ماده و «ضریب دی‌الکتریک» آن در تعیین امپدانس کابل موثر است. این مواد عبارتند از:

PTFE     پلی تترا فلوئور اتیلن (Polytetrafluorethylene)

PE        پلی اتیلن   (Polyethylene)

FEP      پـِرفلوئور اتیلن پروپیلن         (Perfluorethylene propylene)

PFA      پـِرفلوئور الکوکسی کوپلیمر (Perfluoralkoxy copolymer)

.

برچسب نصب (Mounting Label)

در استاندارد آلمان (VDE) کابل‌های هم‌محور (مانند همه‌ی انواع دیگر کابل‌ها) با یک برچسب یا شناسه‌ی بلند الفبایی-رقمی (آلفانُمِریک) نام‌گذاری می‌شوند. این شناسه‌ها به ترتیب از بیرون به درون کابل (از راست به چپ) در جدول زیر معرفی شده‌اند. آخرین ستون سمت چپ تنها رنگ روکش کابل را مشخص می‌کند.

.

تعاریف

شناسه های کابل های هم محور یا کواکسیال بر اساس استاندارد آلمان

.

یک مثال شناسه برای سفارش کابل:

مثالی از شناسه ی سفارش یک کابل هم محور یا کواکسیال

.

کابل بالا یک کابل کواکسیال با عایقی از جنس « پرفلوئور اتیلن پروپیلن»، با زره مسی بافته، دارای یک پوشش محافظ ضدمغناتیسی، و روکش از جنس پلی‌اتیلن است که قطر سیم مغزی آن 0/7 میلی‌متر و قطر عایق بین سیم مغزی و زره آن 4 میلی‌متر است، امپدانسی برابر 75 اهم دارد و بیشینه‌ی بازتاب موج در آن 2% در فرکانس 100 مگاهرتز است. علاوه بر این‌ها، سیم مغزی این کابل نقره‌اندود است و رنگ روکش آن خاکستری می‌باشد.

.

.

مطالب مرتبط:

اندازه‌گیری امپدانس کابل‌های کواکسیال ناشناس

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2019-03-23© 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.