.

.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «دیجیتال ترندز»، باتری‌های لیتیومی امروزه به طور گسترده در گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دوربین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استفاده از باتری‌های لیتیومی غول‌پیکر و دارای ظرفیت بالا به منظور تامین برق هزاران خانوار امری تازه است.
این باتری جدید که به طور آزمایشی برق مورد نیاز چندین خانوار را در جنوب استرالیا تامین می‌کند باعث صرفه‌جویی حیرت‌آور ۹۰‌درصدی در هزینه‌های پرداختی برق این خانوارها شده است.
نام رسمی این باتری غول‌پیکر Hornsdale Power Reserve است و شرکتی به نام «نئوئن» کنترل و مدیریت آن را بر عهده دارد. الون ماسک در نوامبر سال گذشته قول داده بود تا در مدتی کمتر از ۱۰۰ روز این باتری غول‌پیکر لیتیومی را آماده‌ی استفاده کند.

.

بزرگ ترین باتری لیتیومی دنیا ساخت تسلا برای تامین برق چند خانوار

.
وی تا بدان حد از توانایی خود برای عمل به وعده‌اش مطمئن بود که تضمین کرد اگر نتواند ظرف مدت اعلان‌شده باتری یادشده را تحویل دهد، ۵۰ میلیون دلار قبض برق کل منطقه را خواهد پرداخت کرده و بعد از تکمیل باتری یادشده آن را به رایگان در اختیار مقامات محلی قرار می‌دهد.
این باتری که حدود یک هفته زودتر از سررسید اعلامی آماده‌ی بهره‌برداری شد ۱۰۰ مگاوات‌ساعت ظرفیت دارد و برای تولید برق به تعداد زیادی توربین بادی مرتبط است.

.

.

منبع:

خبرگزاری مهر

.

.