.

.

من مرتبا در زیرزمین با رادیو داد و بیداد می‌کردم! دایم داشتم پیام‌های  cq cq cq delta xray را پشت میکروفن تکرار می‌کردم و در پی آن برقراری یک مکالمه و گوش‌های همسایه‌های کنجکاو!

بالاخره یکی از همسایه‌ها که آدم شهرستانی ساده‌ای بود و می‌گفت که دکترای جامعه‌شناسی دارد و استاد پروازی به کرمانشاه است، به یک همسایه دیگر که یک دندان‌پزشک بازنشسته بود می‌گفت که نمی‌دانم این همسایه ما که در زیرزمین انگلیسی داد و بیداد می‌کند و آنتن وصل کرده پشت بام جاسوس است و یا ...؟ و همسر من که از خرید برگشته بود قسمتی از مکالمه این دو نفر را می‌شنود و در این قسمت متاسفانه کلمه جاسوس هم بود و موضوع را به من می‌گوید.

خوب، باید فکری می‌کردم. من نزد آن همسایه می‌روم و از او سوال می‌کنم که: "آیا بلند صحبت کردن من در زیرزمین بانی اذیت شما شده است؟"

پاسخ این است که: "نه! صدای شما به بالا نمی‌رسد."

سوال: "آیا کنجکاو هستید که من چکار می‌کنم؟ دوست دارید توضیح دهم؟"

پاسخ با ترس و لرز: "نه! به من چه ربطی دارد؟"

سوال: "آیا شما تصور می‌کنید من جاسوس هستم؟"

پاسخ: "به من ربطی ندارد!"

سوال: "خوب نمی‌دانید هر دو سرِ این موضوع برای شما باخت است؟ اگر من جاسوس باشم این برای شما خطرناک است و بهتر بود سکوت می‌کردید. اما اگر من جاسوس نباشم برای شما که به من تهمت زده‌اید خطرناک است و برگشت آبروی من برای شما گران تمام می‌شود."

با ترس: "نه، من نگفتم! شاید کسی گفته باشد، حتی من نشنیدم و .... "

این گفتگوی سرپایی در تمام مدت برای من موضوع شوخیِ خنده‌داری بود. کاملاً خونسرد و مسلط به بحث به ایشان گفتم: "می‌توانید بروید کلانتری و از من شکایت کنید. آدرس کلانتری را به ایشان دادم و گفتم کلانتری به شما پاسخ نمی‌دهد و شما را به دادسرا می‌فرستد. آدرس دادسرا را دادم و گفتم در دادسرا تشکیل پرونده هزینه زیادی ندارد و روز دادگاه درخواست کارشناس از فلان اداره خواهد شد. این هم آدرس اون اداره و تقریبا در دو یا سه جلسه موضوع بسته می‌شود. اگر دوست داشته باشید، در جریان شکایت به شما کمک کنم، فردا شنبه وقت ندارم، ولی یک‌شنبه ساعت هفت و نیم در خدمت شما هستم!"

و در آخر لبخندی کوچک و خداحافظی...

ادامه دارد...

قسمت 8

قسمت 6

.

.

مطالب مرتبط:

سر و جان فدای کریستال کوارتز

از یادداشت های یک رادیوآماتور

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2018-02-17 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.