.

.

قرار یا فیکسچر برای لحیم کاری فیبرهای مدار چاپی

.

آیا تا به حال شده، که در یک دست سیم قلع و در دست دیگر هویه، یک بعدازظهر کامل را دور میز به دنبال فیبر مدار چاپی "گریزپا"یی که از زیر دست شما می‌لغزد و به چپ و راست پیچ و تاب می‌خورد، به امید این که آن را به تمیزترین شکل ممکن لحیم کنید، تعقیب کرده باشید؟! برای من بالاخره روزی رسید که یک فکر اساسی برای این مشکل بکنم: در روزهای اول گوشه‌ی فیبر را با چسب کاغذی بر روی میز می‌چسباندم که البته راه حل خوبی نبود.

هنگام کار روی فیبرهای مدار چاپی این «قرار» کارآمد به کمک شما می‌آید و آن را ثابت و صاف نگه می‌دارد. فرقی نمی‌کند که آیا شما مشغول لحیم‌کاری هستید یا سوراخ‌کاری، این ابزار فیبر مدار چاپی را در وضعیتی پایدار روی میز کار نگه می‌دارد. طراحی ساده‌ی این وسیله ساخت آن را برای همگان ممکن می‌سازد.

در بازار البته ابزارهای نگه‌دارنده‌ی متنوعی وجود دارند که برخی از آنها را همه‌ی ما دیده‌ایم. اما بیش‌تر آنها فیبر مدار چاپی را به شکلی «روی هوا» نگه می‌دارند و این وضعیت، به ویژه هنگام کار با افزاره های ریزنقش و بسیار سبک نصب سطحی (اس.ام.دی.)، چالش‌برانگیز است و دقت کار را پایین می‌آورد.

.

وضعیت های کاری قرار در حضور یک فیبر مدارچاپی در میان فک های آن

.

دست شما برای انتخاب اندازه‌های این ابزار باز است و می‌توانید بر اساس نیاز خود آن را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر بسازید. در نمونه‌ی ما طول فک متحرک 7/5 و عرض و ارتفاع آن 2 سانتی‌متر است. میله‌ی محور در حدود 20 سانتی‌متر طول دارد.

.

نمای قرار از جهت های مختلف و اندازه های نمونه ی ما

.

برای استفاده از این قرار کافی است که فک متحرک را در طولی کمی کمتر از اندازه‌ی فیبر روی محور ثابت کرد. به همین شکل برای آزاد کردن فیبر لازم است که به سادگی فک متحرک را کمی به عقب کشید.

.

دامنه ی جابجایی فک متحرک قرار و اندازه های شیار استقرار فیبر مدار چاپی

.

نمای از بالای قرار و فاصله ی پیچ ها در نمونه ی ما

.

قرار یا فیکسچر یا دست سوم برای لحیم کاری فیبرهای مدار چاپی

.

.

مطالب مرتبط:

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2017-04-06 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.

.