.

.

دستگاه کامل

.

بر اساس مندرجات «داده برگ» مشخصات فنی آی.سی. LTC1799، مقاومت بار این افزاره باید در محدوده ی 5 کیلواهم قرار داشته باشد و انتخاب باری کم اهم تر از این مقدار می تواند باعث بروز وضعیت «اضافه بار» (Overload) در این مدار یکپارچه شده و در کارکرد آن اخلال ایجاد کند.

از سوی دیگر، دیده شده که هنگام کار با این دستگاه، در فرکانس های فراتر از 20 مگاهرتز بر اثر تغییر در امپدانس بار، دامنه ی فرکانس خروجی این آی.سی. به شدت افت می کند.

برای پیش گیری از بروز چنین وضعیت هایی که سبب پایین آمدن دقت اندازه گیری می شود، راه حلی آسانی از طرف یکی از سازندگان این طرح به این شرح پیشنهاد شده است: «اضافه کردن یک مدار تقویت جریان بین خروجی آی.سی. و مابقی مدار».

.

تغییرات اصلاحی

.

مدار پیشنهادی یک تقویت کننده ی «امیتر فالوور» با ترکیب «پوش-پول» است که با استفاده از ترانزیستورهای BFR93 و BFT93 ساخته می شود. با افزودن این مدار به دستگاه آنالایزر آنتن، دیگر شاهد افت فرکانس و دامنه ی سیگنال دستگاه بر اثر تغییر در امپدانس بار نخواهید بود و در عین حال سیگنال خروجی شکستگی (دیستورشن) کمتری هم خواهد داشت.

.

مونتاژ و نتیجه

.

همان طور که در طرح پیشنهادی برای مونتاژ مستقیم اجزای تقویت کننده دیده می شود، تقریباً تمام افزاره ها از نوع نصب سطحی انتخاب شده اند که به علت اندازه ی کوچک شان برای کار در فرکانس های بالا ایده آل می باشند.

در تصویرِ گرفته شده از اسیلوسکوپ، سیگنال خروجی دستگاه پس از وارد کردن تغییرات بالا به آن دیده می شود. منحنی نشان دهنده ی یک موج سینوسی "قابل قبول" 30 مگاهرتزی با دامنه ی 5/5 ولت قله به قله است.

.

.

مطالب مرتبط:
ساخت یک دستگاه آنالایزر آنتن

.

.

www. etesalkootah.ir ||   2017-12-28 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.