.

.

دانشجویان روسی رباتی را به اندازه ی یک حشره کوچک طراحی  کرده اند. این محققان جوان، سوسک را برای این آزمایش بی نظیر انتخاب کردند.

.

سوسک جاسوس-1

.

متخصصان کالینینگراد از دانشگاه فدرال بالتیک به نام « کانت»  شش ماه را صرف ساخت این ربات کردند. درازای ربات-سوسک 10 سانتی متر است و می تواند با سرعت تا 30 سانتی متر در ثانیه حرکت کند.

 به گفته ماکسیم پاتروشف رئیس انستیتوی شیمی- بیولوژی این دانشگاه، متخصصان «می خواستند بفهمند با چه نوع مشکلات فنی و هوشی در این راه روبرو خواهند شد؟ آیا از حل آن مسایلی که طبیعت در مقابل ما قرار داده است برخواهیم آمد؟ تجربه نشان داد که از عهده این کار برخواهیم آمد».

.

سوسک جاسوس-2

.

در فیلم زیر عملکرد این ربات مینیاتوری ملاحظه می شود:

.

http://www.aparat.com/v/qnpkF

.

به علاوه، از سایبورگ می توان در اهداف جاسوسی استفاده کرد. این سوسک می تواند 10 گرم بار را به شکل مثلاً یک دوربین ویدیویی مینیاتوری بر خود حمل کند.

.

.

منبع:

http://ir.sputniknews.com

.

.

www. etesalkootah.ir ||   2015-09-26 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.