.

.

مخ زنی-1.

«مخ زنی»، رفتاری ارتباطی- اجتماعی- اروتیک در انسان عصر ارتباطات است که محققان دانشگاه آنتونی هاپکینز(!)  شروع اش را به اختراع تلفن نسبت می دهند ... ! بر اساس این تحقیقات، اولین کسانی که مخ زده اند، خانم های شاغل به عنوان «اٌپراتور تلفن» یا همان Switchboard operator ها در ایالت ماساچوست و پنسیلوانیای آمریکا بوده اند! (بنا بر این تحقیقات، سوئیچرهای بقیه ی ایالات سر و گوش شان کمتر می جنبیده!) ... داستان از این قرار بوده که چون هنوز تلفن ها شماره گیر نداشته اند، برای انجام یک مکالمه ی تلفنی، مثلا «سر توماس ادیسون» بایستی گوشی را بر می داشته، دو تا تقّه روی دستگاه می زده و به دوشیزه «کتی پِری» تلفنچی می گفته: "الو مادموازل؟ لطفا مرا به خانوم «مادام بواری» وصل کنید... ! " و تلفنچی که هم «سر توماس» را می شناخته و هم «مادام بواری» را، و نیز می دانسته که شوهر مادام بواری در جنگ های داخلی آمریکا کشته شده و بیوه است، قبل از فشار دادن فیشِ «سِر توماس» توی پریز «مادام بواری» می پرسیده: "حال تان چطور است «سر توماس»؟ .. «خانوم هاویشام» چطور اند؟" (و خانوم هاویشام البته همسر چاق و فولاد زره و ترسناک سر توماس بوده!) و قبل از این که «سر توماس» دهان اش را باز کند ، ادامه می داده: "البته مثل این که همسرتان هنوز از سفر می سی سی پی برنگشته اند!! ... گفتید وصل کنم به خانوم بواری؟! ..."

و این طوری «سر توماسِ» بینوا می فهمیده که دخترک تلفنچی همه ی داستان را می داند و کارش درآمده ... !  برای همین مجبور بوده در پایان مکالمه از «مادموازل کتی» دعوت کند امشب شام را با هم در رستوران گرانقیمت «زنبق طلایی» بخورند ... ! و بعد هم با درشکه ی چهار اسبه اش تلفنچی را به خانه می رسانده و فردا هم در دیدار مجددشان توی ویلای تابستانی، سر توماس خودش سوار درشکه ی تک اسبه ی «مادموازل» می شده و ... خلاصه ... !! «کتی» هم در پایان سوارکاری، از «سر توماس» می خواسته هر ماه یک مقرری توسط «الیور توئیست» (پادوی خانه اش!) برای او بفرستد، تا او جلوی زبان درازش را که متاسفانه با سیم های تلفن به همه ی شهر هم متصل بوده ، بگیرد!!!!

القصه! ... حالا شما دوستان بروید خوشحال باشید که با پیشرفت علم و تکنولوژی و اختراع شماره گیر تلفن، و همچنین موبایل و چت و فیس بوک و بقیه ی داستان ها، دیگر گوش های فضول «مادموازل کتی» بین سیم های تلفن شما نیست و «مخ زنی» به مراتب امن تر و ساده تر است، و کسی زاغ سیاهِ روابط پنهان شما را چوب نمی زند! (چشمک)

.

.

مطالب مرتبط:

تلفن در ایران چگونه ملی شد

.

.

منبع:

https://www.facebook.com/rnz00

.

.

www. etesalkootah.ir ||   2015-09-05 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.