.

.

در حالی که در بسیاری از موارد استفاده از یک اپلیکیشن برای ذخیره انرژی باتری، می‌تواند تا حد زیادی مشکل تخلیه سریع انرژی باتری را حل و رفع کند، در این میان، مسائل بسیار ساده ای وجود دارد که با رعایت کردن یا نکردن ‌آنها وضعیت باتری هوشمند شما به شدت تغییر می‌کند. این ده نکته ساده می‌تواند تا حدی زیادی به حفظ و ذخیره انرژی باتری هوشمند شما کمک کند.

.

How to Save Samartphone Battery.

وقتی صحبت از تخلیه سریع انرژی باتری گوشی های هوشمند باشد، اولین پاسخ به این مسأله، استفاده از نرم افزارهای مختص این کار مانند Battery Doctor است؛ اما در واقع بدون استفاده از این نرم افزارها هم می‌توان تا حد زیادی در مصرف انرژی باتری گوشی هوشمند صرفه‌جویی کرد.

چند نکته به ظاهر ساده اما واقعا تأثیر‌گذار بر مصرف باتری گوشی های هوشمند‌ که اطلاع از آنها می‌تواند کمک زیادی به حفظ و ذخیره انرژی باتری بکند به این شرح است:

.

1 – بالا بردن میزان نور صفحه نمایش تا درجه آخر

این یک اصل ساده و ابتدایی است که به هر میزان که نور صفحه نمایش گوشی شما بیشتر باشد، باتری بیشتری مصرف خواهد شد. در نتیجه کاهش درجه نور صفحه نمایش یا تنظیم آن بر روی حالت خودکار می‌تواند تا حد زیادی به مصرف کمتر باتری کمک کند.

.

2 – انتخاب شما برای برنامه‌ها

شاید متوجه این موضوع نباشید، اما برخی ‌نرم افزارها و اپلیکیشن ها، باتری گوشی شما را سریع تر از دیگر برنامه ها هدر می‌دهند. برای کشف این دست از نرم افزارها به تنظیمات گوشی خود و بخش Battery Usage بروید و مطمئن شوید که پس از پایان کار خود با این دست از برنامه ها حتما آنها را‌ کامل ببندید.

.

3 – دریافت مستمر Notification ها

اعلان‌ها یا همان Notifocation ها از جمله مواردی هستند که باتری گوشی هوشمند را در پشت صحنه و به شکلی سریع تحلیل می‌برند. زیرا این اعلان ها مربوط به برنامه هایی هستند که در پشت صحنه فعال‌اند و همانند فیس‌بوک یا اینستاگرام نیازمند بروزرسانی مدام. در نتیجه با غیر فعال کردن Notification های غیر‌ضروری می‌توانید تا حد زیادی در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

.

4 قرار دادن گوشی بر روی حالت لرزش یا Vibrate

باور کنید یا نه، زمانی که گوشی شما برای لرزش با هر پیام یا تماس تنظیم شده باشد، باتری بیشتری ‌نسبت به زمان حالت سکوت یا صدای زنگ بدون لرزش مصرف می‌کند. در نتیجه غیر فعال کردن این حالت هم می‌تواند نتیجه خوبی در عمر بیشتر باتری داشته باشد.

.

5 خاموش نکردن WiFi

خیلی راحت و ساده می‌توان فراموش کرد که WiFi گوشی را خاموش کنیم؛ اما هر ثانیه ای که WiFi روشن باشد، به دنبال یک Connection تازه برای ارتباط می‌گردد و در نتیجه باتری شما به سرعت مصرف می‌شود. به یاد داشته باشید ‌در زمان هایی که عملا به اینترنت متصل نیستید (‌بیرون از محل کار یا منزل) حتما WiFi گوشی را خاموش کنید یا از یک نرم افزار مناسب برای این موضوع بهره بگیرید.

.

6 – عدم بهره‌گیری از حالت Air Plane

بر خلاف تصور، حالت Air Plane تنها برای مسافرت با هواپیما نیست و اگر برای مدتی چند ساعته قرار است از گوشی هوشمند خود استفاده ای نداشته باشید – مثلا هنگام خواب یا در جلسات کاری – بردن گوشی به این حالت منجر به آن می‌شود که همه درگاه های اتصال گوشی قطع شده و در نتیجه صرفه جویی عظیمی در مصرف باتری صورت بگیرد.

.

7 – تنظیم نرم افزارها برای به‌روزرسانی خودکار

هر ‌که یک گوشی هوشمند دارد به خوبی می‌داند، یک روز هم نیست که نرم افزارها پیام به روزرسانی نداشته باشند. تنظیم به‌روزرسانی به حالت دستی، این اطمینان را به وجود می آورد که در مواقع غیر ضروری از مصرف باتری برای فرایند انرژی بر به‌روزرسانی پرهیز کنید.

.

8 – بی‌توجهی به «به روزرسانی» گوشی هوشمند

قطعاً به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی، منجر به رفع نواقص فنی و بهبود در عملکرد کلی گوشی هوشمند خواهد بود که در بسیاری از موارد، این موضوع منجر به آن می‌شود که مصرف بیهوده انرژی باتری – مثلا در مورد نواقص فنی – بسیار کاهش یابد.

.

9 – روشن گذاشتن حسگر موقعیت جغرافیایی

استفاده از حسگر یا نشانگر موقعیت جغرافیایی که در نقشه‌ها و بسیاری نرم افزارها دیگر مورد استفاده است، منجر به آن می‌شود که عملا باتری هوشمند شما صرف موردی شود که هر از چند گاهی مورد استفاده است. در نتیجه، سعی کنید غیر از مواقع مورد نیاز، نماگر موقعیت جغرافیایی خود را در تنظیمات خاموش کنید.

.

10 – استفاده از نرم افزار کمکی و مکمل

در نهایت و پس از همه این راهکارها، این توصیه آخر است که اگر ‌مشکل تان عمر کوتاه باتری است، حتما از یک نرم افزار مخصوص برای این کار استفاده کنید؛ برای نمونه، نرم افزار Battery Doctor یکی از بهترین این نمونه هاست که تأثیر آن بر مصرف باتری هوشمند شما قابل توجه است.

.

.

منبع:
http://www.tabnak.ir

.

.