.

.

با این مدار ساده می توان ظرفیت یک باتری قابل شارژ را آزمود. ترتیب کار به این صورت است که یک مقاومت 4/7 اهم (زرد – بنفش – طلایی) را به پایانه های باتری یک "کارخانه یا مکانیسم ساعت کوارتز" وصل می کنیم و سپس عقربه های آن را روی ساعت 12:00 تنظیم می کنیم. حالا یک باتری شارژشوی کاملا پرشده را در جاباتریِ ساعت قرار می دهیم. ساعت شروع به کار می کند و تا پایین آمدن ولتاژ باتری به 0/8 ولت به کار خود ادامه خواهد داد. زمان طی شده را یادداشت می کنیم.

حالا باتری دیگری را در جاباتری قرار می دهیم و طاقت این یکی را نیز آزمایش می کنیم.

تخمین مقایسه ای کیفیت انباره شارژشو

نتیجه های به دست آمده را با هم مقایسه می کنیم. روشن است که با این روش نمی توان ظرفیت یک باتری را با دقت تعیین کرد، اما، از این راه می توان کیفیت باتری ها را نسبت به یکدیگر مقایسه نمود.

جریان داخلی باتری های شارژشوی 1/2 ولتی برابر 250 میلی آمپر است.

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2015-06-05 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.