.

.

شرکت سیکورسکی با همکاری شرکت لرد (طراح و سازنده قطعات مکانیکی ضد ارتعاش) آزمایش موفقیت آمیز سامانه ی مکانیکی کاهش و تعدیل ارتعاشات بالگرد را در کانادا به انجام رساند.

در جریان هفتادمین نشست سالانه ی «انجمن فناوری بالگرد آمریکا» که در مونترال کانادا برگزار شد، شرکت «سیکورسکی» اعلام کرد هدف از ساخت و آزمایش «سامانه ی توپی تعلیق ارتعاشات» (HMVS) کمک به حل چالش خستگی خدمه و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات بوده است.

.

بالگردهای آینده

.

توپی تعلیق نصب شده بر روی بالگرد «بلک هاوک UH60-A» قادر به فرونشاندن بزرگترین ارتعاشات ناشی از روتور اصلی در نزدیکی محور و جلوگیری از انتقال آنها به بدنه بود. در این آزمایش بالگرد از حالت ایستا تا سرعت 150 نات با چرخش خودکار و چرخش طولی (Bank Angle) شصت درجه (که این حالت بیشترین ارتعاشات را به بالگرد وارد می­نماید)، آزموده شد.

در طراحی بالگرد، با بالابردن وزن قسمت هایی از سازه، اقدام به مقاوم­ سازی آن تحت بارهای ناشی از ارتعاشات می­ کند. تست های اولیه نشان داد که سامانه HMVS با بازده قابل ملاحظه امکان طراحی سازه ­هایی با وزن کمتر (حدود 30 درصد) را به بوجود آورده است. مدیر پروژه HMVS تصریح کرد در آینده با استفاده از این سامانه قادر به بهبود کارایی خدمه و نیز افزایش قابلیت اطمینان بالگرد خواهیم بود.

پیش تر از این، شرکت سیکورسکی جهت بدون سرنشین کردن بالـگرد رزمی بلک هاوک HU-60 اقدامات قابل بحثی را با کمک ارتش ایالات متحده آمریکا با  ماموریت حمل و نقل لجستیک انجام داد. این پروازهای آزمایشی در حالت بدون سرنشین و کنترل­ زمینی با موفقیت کامل صورت گرفت.

با این تفاصیل، در آینده ی نه چندان دور شاهد پرواز بالگردهای خودمختار با وزن کمتر و ایمنی بیشتر با استفاده های نظامی و غیره نظامی خواهیم بود.

.

.

منبع:

http://hitna.ir

.

.

برای مطالعه ی بیشتر:

http://aviationweek.com/defense/rotorcraft-vibration-can-be-almost-eliminated

.http://www.sikorsky.com/pages/AboutSikorsky/PressreleaseDetails.aspx?pressreleaseid=15

.http://helihub.com/2015/05/12/lord-corporations-hmvs-technology-selected-for-ahs-internationals-grover-e-bell-award/

.

.

www. etesalkootah.ir ||   2015-07-27 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.